Autor Tema: Naši đaci na dnu lestvice znanja  (Pročitano 971 puta)

Axl Axl

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Poruke: 1561
    • Pogledaj profil
Naši đaci na dnu lestvice znanja
« poslato: Februar 08, 2008, 11:48:16 pre podne »
Iz Blica:

OECD testirala male sive ćelije srednjoškolaca u 41 zemlji sveta
Naši đaci na dnu lestvice znanja
Iza njih nema nikoga iz Evrope, a malo smo bolji od onih iz Turske i nekih afričkih i prekookeanskih zemalja

BEOGRAD - Iako u Srbiji ima dosta zagovornika teze da je naše obrazovanje i pored svega što nas je snašlo na zavidnom nivou, upravo objavljeno istraživanje OECD u kome su učestvovali petnaestogodišnji učenici iz 41 države Evrope i sveta pokazalo je da se đaci iz Srbije nisu baš proslavili u znanju, veštinama i primeni naučenog gradiva-jer se u sve četiri testirane oblasti nalaze na samom dnu lestvice sačinjene na osnovu testova i rada \\\"malih sivih ćelija\\\"!

Iza nas pri tome nije rangirana nijedna evropska zemlja. Lošije rezultate iz matematike, tumačenju pročitanog teksta, u rešavanju problema i zadataka iz prirodnih nauka imali su samo Turska i nekoliko prekookenaskih, afričkih i dalekoistočnih zemalja.

Juče, tačno u podne, na sajtu OECD-a osvanuli su rezultati Pisa projekta kojima se procenjuje efikasnost obrazovnog sistema zemalja koje su učestvovale u istraživanju sprovedenog \\\"na terenu\\\" u aprilu i maju prošle godine. Ovo svojevrsno vrednovanje znanja, koje je upotrebljivo u svakodnevnom životu i mahom se ne odnosi na enciklopedijske informacije, prvi put je organizovano 2000, s tim što se testiranje radi svake treće godine.


Srbija nije učestvovala u prvoj proveri, a Slovenci, Hrvati i Makedonci u drugom istraživanju. U narednom ciklusu 2006. vrednovaće se i znanje slovenačkih, hrvatskih i crnogorskih đaka, pa će biti zanimljivo kako će izgledati nadmetanje učenika iz bivših JU republika.

Najbolji matematičari na svetu su srednjoškolci iz Hong Konga, na drugom mestu su Finci, na trećem Holanđani, pa onda Lihtenštajnci, Japanci, Kanađani i Belgijanci... U prvih 10 plasiralo se (tek) pet evropskih država. Mi smo na 34 mestu, osmi otpozadi, sa 436,87 poena, a kakav je to rezultat vidi se po tome što je prosek OECD-a fiksiran na 500 bodova.

Po znanju iz matematike, koja je u ovom ciklusu istraživanja bila centralna tema, svrstali smo se u drugi nivo od šest mogućih stupnjeva znanja, zajedno sa Grcima, Turcima i Urugvajcima, s tim što smo mi u toj najlošijoj grupi drugi, odmah iza Grčkih srednjoškolaca. Iako ni matematički poeni nisu bili bog zna kakvi, tu su naši đaci ipak imali više uspeha, u odnosu na postignuća iz ostalih oblasti.

U razumevanju pročitanog teksta rezultati su bili dovoljni tek toliko da se plasiramo na peto mesto od kraja, a u prirodnim naukama smo 37. Standardno nabolji u svakoj oblasti bili su Finci, Japanci, đaci iz Koreje i Hong Konga. Da li to može da bude za utehu, ali ni američki srednjoškolci nisu u matematici dostigli prosek OECD-a, kao ni u ostalim kategorijama a ukupan skor im je bio dovoljan tek za 29 mesto!

U ovom istraživanju koje je podržalo Ministarstvo prosvete i sporta, a realizovao Institut za psihologiju Filozofskog fakulteta u prestonici, učestvovalo je 4.405 učenika iz 151 srednje srpske škole. Najbolji u pokazanom znanju bili su gimnazijalci, a lošiji su bili učenici medicinskih i umetničkih škola, dok su najgore prošli đaci iz trogodišnjih i četvorogodišnjih poljoprivrednih i tehničkih škola.

========================================


Zbogom \\\"bubanju\\\"!

Profesor Beogradskog univerziteta Srbijanka Turajlić smatra da država pod hitno nešto treba da preduzme i zajedno sa prosvetnim vlastima promeni odnos prema učenju.
- Mislim da su rezultati istraživanja OECD-a zabrinjavajući i da upravo tu leži odgovor zašto naša deca generalno mrze školu. Očigledno je da ih mi u školi ne učimo da misle, nego da bubaju. I zato mislim da bi ova zemlja ozbiljno trebalo da razmisli o ovome. Posle ovog istraživanja prvo moraju da se nateraju nastavnici da ukinu bubanje i ocenjivanje na račun bubanja i da nenametljivo prepuste sposobnijima da ožive školu, da razvijaju kritičko mišljenje i logičko zaključivanja, a posle toga se možemo pozabaviti nivoom znanja i činjenica-preporučuje Turajlićeva.

========================================

Obrazovanje kao i društvo ide nizbrdo
I pored toga što rezultati Pisa istraživanja koji se odnose na Srbiju nisu baš za ponos i diku, Dragica Pavlović-Babić, nacionalni koordinator Pisa projekta, ne misli da je rangiranje katastrofalno po nas, već da je zabrinjavajuće, ali i očekivano.
- Živeli smo u društvu koje je propadalo u materijalnom i u svakom drugom smislu i to je moralo da se odrazi i na obrazovni sistem. S druge strane, obrazovni sistem u tom periodu nije pokazivao nikakvu elastičnost nego se, verovatno zato što je morao, konzervirao, ostajao onakav kakav je. A u njemu su radili nastavnici koji su bili sve manje motivisani, sve manje plaćani. Prešlo se na rutinu, na otaljavanje posla... i sve je to moralo da se odrazi na znanje. Ovi rezultati nisu postignuti 2003. nego su efekat jednog procesa koji traje. Obrazovni proces godinama ide nizbrdo i o tome imamo i podatke iz naših nacionalnih istraživanja, a o tome kakvi će trendovi biti znaćemo na osnovu Pisa istraživanja koji će se organizovati svake treće godine-pojašnjava nacionalni koordinator Pisa projekta.

Z A

  • Hero Member
  • *****
  • Poruke: 688
    • Pogledaj profil
Odg: Naši đaci na dnu lestvice znanja
« Odgovor #1 poslato: Februar 08, 2008, 09:09:56 posle podne »
Nije ni cudo sto ja ne volim skolu.Ne volim los kvalitet i ne mogu da ga pratim.

jbg...

Olja Milovanov

  • Hero Member
  • *****
  • Poruke: 693
    • Pogledaj profil
Odg: Naši đaci na dnu lestvice znanja
« Odgovor #2 poslato: Februar 09, 2008, 01:58:49 pre podne »
O ovome sam bas juce pricala sa Marinom... Neverovatno je to koliko imamo da ucimo sad u srednjim skolama, a kamoli kad odemo na fax!
I sto je najbednije, praksa uopste ne postoji(svega u par skola), tako da prakticno, kad zavrsimo skolovanje i zaposlimo se, ucimo sve iznova sa veoma malim predznanjem iz oblasti kojom cemo se celog zivota baviti, i gomilom nepotrebnih stvari koje nam u zivotu nece trebati.

Ucenje se svelo na strebanje za ocenu, a ne na sticanje znanja i razvijanja svoje sposobnosti razmisljanja, pronalazenja sebe u nekoj od struka koje su nasa buducnost itd.
Katastrofa za sve ucenike, studente itd., ali je, na zalost, cista istina...:(

TiDža84

  • Gost
Odg: Naši đaci na dnu lestvice znanja
« Odgovor #3 poslato: Februar 09, 2008, 02:34:58 pre podne »
Cudi me ovaj podatak,obzirom da znam kakva je sistematika ucenja u inostranstvu i da se u srednjim skolama u Americi  definicija fotosinteze uci tek u drugom ili trecem razredu...dzabe ti svo znanje ovog sveta kad ne mozes da ga primenis u praksi a opet nema prakse bez znanja iz odredjene oblasti...