Novi zavet nigde ni ne naglašava važnost (znanja) datuma Isusovog rođenja, niti govori da Božić treba da se slavi kao praznik. Ovaj problem oko razumevanja nekih praznika je postojao i u Prvoj crkvi, te je Pavle morao da napiše Rimljanima 14, da bi razjasnio neke stvari. Oni koji su slavili praznike OSUĐIVALI su one koji to nisu činili, i obrnuto. Ovo je unosilo podelu u crkvu, sektašenje i ponos. Pavle ih tako napominje i ispravlja, i uči ih da u hrišćanstvu postoji nešto mnogo važnije od slavljenja praznika.
Dakle, ko je Isus? Zašto se rodio? Š ta On sam tvrdi da jeste? Š ta Biblija kaže da je On bio, i da jeste?
Prvo, pogledajmo Isusove reči u Jovanu 10:30, \\\"Ja i Otac jedno smo.\\\" Na prvi pogled, ovo i ne mora da izgleda kao tvrdnja da je Bog. Međutim, pogledajmo reakciju Jevreja na ovu njegovu izjavu, \\\"Za dobro delo te ne zasipamo kamenjem, nego zbog hule na Boga, što se ti - kao čovek - gradiš Bogom\\\" (Jovan 10:33). Jevreji su razumeli Isusovu izjavu kao tvrdnju da je Bog. U sledećim stihovima, on ih nije ispravio, govoreći, \\\"O, izvinite, ja nisam tvrdio da sam Bog.\\\" To ukazuje na to da je Isus stvarno rekao da jeste Bog, izjavljujući, \\\"Ja i Otac jedno smo\\\" (Jovan 10:30). Jovan 8:58 je drugi primer. Isus izjavljuje: \\\"Zaista, zaista, kažem vam: ja postojim pre nego što se Avraam rodio.\\\" Ponovo, kao odgovor, Jevreji su uzeli kamenje u nameri da ga kamenuju (Jovan 8:59). Isusovo objavljivanje njegovog identiteta kao \\\"Ja postojim\\\", što se prema izvorniku može doslovno prevesti sa \\\"Ja Jesam\\\" (JHVH), jeste direktna primena Starozavetnog imena Božijeg (2. Mojsijeva 3:14). Zašto bi Jevreji ponovo želeli da ga kamenuju, ako on nije rekao nešto za šta su oni verovali da je bogohuljenje; konkretno, tvrdnju da je Bog?
Jovan 1:1 kaže da \\\"Reč beše u Boga, i Bog beše Reč.\\\" Jovan 1:14 nastavlja: \\\"I Reč se ovaploti i stanova među nama.\\\" Ovo jasno pokazuje da Isus jeste Bog u telu. Toma, jedan od učenika, rekao je Isusu: \\\"Gospod moj i Bog moj.\\\" (Jovan 20:28). Isus ga nije ukorio, ili ispravio. Apostol Pavle ga je opisao kao \\\"...očekujući blaženu nadu i slavni dolazak velikoga Boga i Spasitelja našega, Isusa Hrista.\\\" (Titu 2:13). Apostol Petar je rekao isto: \\\"...pravednošću našega Boga i Spasitelja Isusa Hrista.\\\" (2. Petrova 1:1). Bog Otac je svedok Isusovom punom identitetu takođe: \\\"A sinu: Presto je Tvoj, Bože, va vek veka; palica je pravde palica carstva Tvog.\\\" (Jevrejima 1:
Starozavetna proroštva najavljuju njegovu božansku prirodu: \\\"Jer nam se rodi Dete, Sin nam se dade, kome je vlast na ramenu, i ime će Mu biti: Divni, Savetnik, Bog silni, Otac večni, Knez mirni.\\\" (Isaija 9:6)
Zato je pitanje oko Isusovog pravog identiteta toliko važno - važnije od pitanja u vezi datuma Njegovog rođenja.
Dakle, kao što je C.S. Luis zaključio, verovanje u to da je Isus bio samo dobar učitelj, nije opcija. Isus je jasno i neporecivo tvrdio da je Bog. Ako on nije Bog, onda je lažov i, u tom slučaju, nije ni prorok, ni dobar učitelj, ni Božji anđeo, ni pobožan čovek. U težnji da umanje značaj Isusovih reči, moderni \\\"teolozi\\\" i razni \\\"nazovi hrišćani\\\" tvrde da \\\"pravi istorijski Isus\\\" nije rekao mnoge od stvari koje mu Novi zavet pripisuje. Međutim, ako sebe smatramo istinskim vernicima, ne možemo sebi dozvoliti da se raspravljamo sa Božjom Rečju u vezi onog što Isus jeste ili nije, odnosno da li je nešto rekao, ili nije (Otkrivenje 22:18-19).
Zašto je bitno da li je Isus Bog, ili nije? Najvažniji razlog zbog kojeg Isus treba da bude Bog je to, da ako On nije Bog, Njegova smrt ne bi bila dovoljna da plati kaznu za grehe celog čovečanstva (1. Jovanova 2:2). Samo Bog može da plati takvu kaznu (Rimljanima 5:8; 2. Korinćanima 5:21). Isus je morao da bude Bog, da bi mogao da plati naš dug. Morao je da bude čovek, kako bi mogao da umre. Spasenje je dostupno samo kroz veru u žrtvu Isusa Hrista! Njegovo božanstvo je razlog zašto je On jedini put spasenja. Božanska priroda Isusu daje apsolutno pravo da izjavi: \\\"Ja sam put i istina i život; niko ne dolazi k Ocu - sem kroz mene.\\\" (Jovan 14:6).
Dakle, uopšte nije bitno pitanje: \\\"Kada je Isus rođen?\\\", već: \\\"Zašto je Isus rođen?\\\" Nemojte sebi dozvoliti, \\\"da ne vidite šumu od drveća\\\"!